Öğrenci Mesleki Gelişim Alanı kapsamında ( Yeteneklerimi Tanıyorum )

Öğrenci Mesleki Gelişim Alanı kapsamında ( Yeteneklerimi Tanıyorum )

26.12.2018 413

MESLEKİ YÖNLENDİRME YAPILIR.

Öğrencilere meslek gelişimi hakkında öncelikli olarak rehberlik etkinliklerinden alınan Form 5  ´´Yeteneklerimi tanıyorum´´ etkinliği yapıldı.Öğrencilere yetenek kavramının tanımı ifade edildi.( Yetenek herhangi bir davranışı öğrenebilmek için doğuştan sahip olunan gizil gücün çevre ile etkileşimi sonucunda yeni öğrenmelerin meydana getirilmesidir( Kuzgun 2000.) Tanıma göre yetenek çeşitleri tahtaya yazıldı ve öğrencilerden kendilerinde bulunan yetenekleri defterlerine yazmaları istendi sonra sınıf ile paylaşıldı. Daha sonra yeteneklerle meslek seçimi arasında bağlantı kurularak meslek seçiminde yeteneğin öncü rol oynadığı tartışıldı. Özellikle belli başlı meslekler dışında da günümüzde  yeni  yeni  ortaya çıkan meslek gruplarından bahsedildi. ( Reklamcılık, tasarımcılık vb)

Çocukların bu konuda düşündüklerini yansıtabilmeleri ve ifade edebilmeleri için İSTASYON tekniği uygulanmaya başlandı. Sınıf gruplara ayrıldı ve her gruba farklı beceriler gerektiren uygulamalar yaptırıldı. Biz afiş hazırlama, şiir yazma ve öykü istasyonlarını seçtik. Bu etkinlik ile her istasyondaki yarım bırakılan işi diğer grup ekleyerek devam ettirdi. Birbirlerinin fikirlerine ve yaptıkları işlere saygı duymayı başarmaları amaçlanarak sonuçta bir ürün elde edildi. Sürenin sonunda bütün sınıfın istasyonlarla birlikte hazırlamış olduğu ürünler sınıf içinde sesli bir şekilde okundu ve paylaşıldı. Meslek ve meslek seçimiyle ilgili şiir, öykü ve afiş sınıf panosuna asıldı.

26-12-201826-12-201826-12-201826-12-201826-12-201826-12-201826-12-2018